ATENCIÓN COMERCIAL
Na mellor atención comercial repite Movistar con 7 puntos. Penaliza a Jazztel e Másmovil (ao redor de 4,65 puntos), Yoigo e Euskaltel (sobre 4,90). Orange, R e Telecable están no rango dos 5 puntos; e Vodafone e Pepephone no dos 6 puntos.
O tempo medio de espera (ata a atención personalizada) elévase a 110 segundos en Movistar. Másmóvil tamén supera os 100. O valor medio máis baixo corresponde a Vodafone (18 segundos). O resto entre os 45 segundos e os 79. O tempo máximo rexístrano os mesmos protagonistas con 180 e 122 segundos respectivamente.
Os prazos de instalación son variables. Todos os operadores informan de tres ou catro prazos, excepto os cinco de Telecable. A diferenza entre o menor e o maior dos prazos informados é de menos de sete días, nove no caso de Telecable. Agora ben, a diferenza entre os prazos informados ao usuario e os comunicados á SETID polo operador é de ata 22 días (R), 18 no caso de Telecable e 16 o caso de Yoigo: motivo de frustración nos usuarios.
O potencial cliente debe coñecer a información sobre o compromiso de permanencia pola súa relevancia. Movistar e Pepephone aproveitan a ausencia de permanencia para informar no 96% e 81% das ocasións respectivamente, aínda que neste exercicio, ningún chega ao 100%. O caso de R merece unha mención especial, xa que, sendo un operador con permanencia, alcanza unha porcentaxe de información sobre a súa existencia do 96%. O resto informan entre o 26% das ocasións (Jazztel) e o 55% (Orange).
A información sobre a penalización asociada á permanencia restrínxese considerablemente. A gran maioría de operadores só informan entre o 3% e o 5% das ocasións. Másmovil non o fai nin unha soa vez. Os mellores datos, aínda sendo moi pobres, preséntanos Yoigo (16%) e Orange (26%).
Respecto a as cantidades, Másmovil e Yoigo dan unha información uniforme se o cliente incumpre a permanencia: 229 euros. Orange fala de penalizacións de 80, 100 e 135 euros. Jazztel informa de penalizacións de 200 e 300 euros e Vodafone de 90 e 150 euros. Euskaltel presenta un cadro moi diverso: 120, 200, 220 e 229 euros. R dá conta de dúas cantidades, 180 e 229 euros. Telecable acóllese a dúas fórmulas cuxos resultados poden ser bastante diferentes. Por unha banda, refírese a un custo de 7,5 euros por produto e mes. Un simple cálculo sobre dous produtos traslada unha penalización de 180 euros/ano. A outra fórmula fala dun custo de 229 euros. Sería desexable que cada operador unificase a información facilitada. A advertencia sobre o carácter proporcional das cantidades é moi variable.
A ratio de ofertas informadas por chamada, en relación coas ofertas potenciais que se deberon realizar, permite extraer a conclusión de que a indicación que teñen os operadores é ofrecer a máxima velocidade e converxencia de servizos, é dicir, obter a máxima rendibilidade, unha forma de actuar que pode non ser acorde coas verdadeiras necesidades do usuario. Así, a ratio de ofertas de velocidades por chamada oscila entre o 76% de Movistar ata o 54% de Euskaltel. Mentres, a ratio de ofertas de servizos por chamada oscila entre 83% de Movistar e o 36% de Yoigo.
Orange e Jazztel, case no 100% dos casos solicitaron o DNI para ofrecer información comercial aos potenciais clientes; Yoigo e Másmovil fixérono nun 25% das ocasións. UCGAL, reitera a denuncia sobre esta práctica, xa que vulnera o Regulamento UE 2016/679 sobre o tratamento de datos persoais que indica que os datos teñen que ser adecuados, pertinentes e limitados aos fins para os que son tratados. A esta irregularidade hai que engadir as extravagantes xustificacións que avalan a petición do DNI: “poder facerlle unha oferta personalizada”, “poder sacar orzamento” ou “coñecer a solvencia da persoa que vai contratar”. Nun tempo en que a petición de datos persoais levanta tantas sospeitas aos usuarios e en que as autoridades recomendan prudencia cos datos, chama a atención que aos potenciais clientes pídaselles de entrada que dean o seu DNI para obter unha información que ata o de agora se facilitaba sen solicitar “ningún pago”.
Tamén é unha práctica invasiva da “intimidade”, o número de chamadas operador-usuario que alcanza (coas motivacións máis diversas) o 200% no caso de Jazztel e Yoigo. Moi preto destes niveis Másmovil (175%). Os menos invasivos son Telecable e Pepephone, ambos co 75%.
A modo de anécdota hai que sinalar que esporadicamente algúns teleoperadores (Euskaltel e Vodafone) realizaron as súas ofertas sen coñecer o enderezo para o que se solicitaba información.
Tamén confunde que algúns teleoperadores faciliten información de Másmovil e Yoigo ao mesmo tempo, cando as chamadas cursáronse ao servizo de atención de Yoigo. Finalmente recoméndase a contratación con Másmóvil.
Por último, é rechamante que algúns teleoperadores de Jazztel critiquen o sistema de descontos de Orange, cando se lles fala das ofertas doutros operadores sen mencionalos polo seu nome: “…claro, ofrécencho ata un 50% máis barato, pero aos poucos meses sóbencho”.